BENU maakt hulpmiddelen bestellen voor thuiszorg makkelijker
Vanaf vandaag kunnen medewerkers in de thuiszorg snel medische hulpmiddelen regelen bij BENU via de nCare-app. Deze bestel-app staat direct in verbinding met BENU. De benodigde hulpmiddelen zijn na het scannen van de barcode binnen 24 uur bij de cliënt thuis.
Waarom de nCare-app
Steeds meer zorgverzekeraars kiezen voor een landelijke leverancier van medische hulpmiddelen, zoals BENU. Dit zorgt ervoor dat een groot aantal gebruikers niet meer bij hun apotheek terecht kan voor diabetesmaterialen, verbandmiddelen en medische voeding. Voor thuiszorgmedewerkers kan dit daarom zorgen voor extra administratief werk. Om de thuiszorgmedewerkers te ondersteunen heeft BENU een koppeling met de nCare-app gemaakt.
Scan de barcode en BENU regelt de rest
Alco Ausma, commercieel manager BENU: ‘Met de nCare-app hoeven thuiszorgmedewerkers alleen de barcode van de verpakking te scannen waar ze een nieuwe van willen. Het is dan niet nodig om gegevens van de cliënt in te vullen in een ander zorgportaal of na te vragen of de bestelling via de apotheek moet lopen. De app bepaalt de juiste route. Hiermee bespaart de thuiszorg kostbare zorgtijd. Op dit moment werkt deze handige app voor Zilveren Kruis verzekerden. De komende tijd werken we samen met nCare aan de koppeling van andere zorgverzekeraars.’
Meer informatie?
Werkt u in de thuiszorg en wilt u meer weten over de nCare-app? Bekijk hier de video met uitleg.
Over de hulpmiddelenzorg van BENU
BENU is meer dan een een landelijke apotheekketen. BENU is ook leverancier van medische hulpmiddelen voor incontinentie, diabetes, stoma, complexe wondzorg en medische voeding. Voorheen actief onder de naam 'BENU Direct'.
BENU heeft de ambitie om het werk voor zorgprofessionals makkelijker te maken én de zorg dicht bij cliënten te brengen. Dat doen zij door slimme, persoonlijke en toegankelijke zorg te maken, in samenwerking met partners.