BENU Direct draagt hulpmiddelenzorg over aan Bosman

Dit najaar zal de dienstverlening van BENU Direct worden overgedragen aan Bosman, een gerenommeerd zorgbedrijf met 90 jaar ervaring in medische hulpmiddelen. BENU Direct en Bosman zorgen er samen voor dat u kunt blijven vertrouwen op de dienstverlening die u gewend bent. Daar hoeft u niets voor te doen.

Vragen & antwoorden

Heeft u vragen over de overdracht van BENU Direct naar Bosman? Kijk hieronder om snel een antwoord op uw vraag te vinden.

Wat is Bosman?

Bosman is een gerenommeerd zorgbedrijf dat al 90 jaar medische hulpmiddelen levert op het gebied van diabetes, wond, continentie, urologie en stoma. Bosman doet dit in nauwe samenwerking met behandelaren en zorgverzekeraars. Samen hebben zij hetzelfde doel: ervoor zorgen dat u de best mogelijke zorg krijgt! Meer over Bosman leest u hier.

Wat verandert er voor mij?

Er verandert voor u niets. U kunt na de overname nog gewoon op dezelfde manier bestellingen plaatsen; via de online herhaalservice, telefonisch, of via het digitale contactformulier. U blijft ook gewoon dezelfde materialen ontvangen. BENU en Bosman zorgen er samen voor dat de dienstverlening aan u blijft doorlopen.

Wat moet ik doen?

U hoeft niets te doen. BENU Direct en Bosman zorgen er samen voor dat uw leveringen doorlopen.

Met wie moet ik voortaan contact opnemen voor mijn bestellingen?

U kunt uw bestellingen voorlopig gewoon blijven plaatsen bij BENU Direct. Het telefoonnummer en de digitale contactmogelijkheden blijven ook hetzelfde. Op termijn zal de naam veranderen in Bosman.

Kan ik dezelfde materialen blijven ontvangen bij Bosman?

Ja, u kunt gewoon dezelfde materialen blijven ontvangen. Tenzij u een wijziging heeft afgesproken met één van onze medewerkers, verandert hierin voor u niets.

Kan ik herhaalbestellingen van mijn hulpmiddelen nog steeds online bevestigen?

Onze online herhaalservice blijft voor u beschikbaar. U kunt na de overname nog gewoon op dezelfde manier bestellingen plaatsen; via de online herhaalservice, telefonisch, of via het digitale contactformulier.

Wordt de levering van mijn medicatie ook overgenomen door Bosman?

Nee, de overname van BENU Hulpmiddelenzorg door Bosman heeft geen betrekking op uw medicatie. U krijgt uw medicatie nog gewoon via BENU. Uw BENU Apotheek blijft ook bestaan. Enkel de hulpmiddelenzorg door BENU wordt overgedragen aan Bosman.

Ben ik verplicht om over te stappen naar Bosman?

De levering van hulpmiddelenzorg aan klanten van BENU, zal per november worden overgenomen door Bosman. Indien u er bezwaar tegen heeft dat uw klantdossier wordt overgedragen aan Bosman, kunt u dit kenbaar maken via de link onderaan deze pagina. We zullen naar aanleiding van uw bezwaar contact met u opnemen om de opties te bespreken. Conform de zorgverzekeringswet bepaalt u altijd zelf door welke hulpmiddelenleverancier u geholpen wordt.

Wat moet ik doen om bezwaar te maken tegen het overdragen van mijn klantdossier en het delen van mijn persoonsgegevens?

Indien u er bezwaar tegen heeft dat uw klantdossier wordt overgedragen aan Bosman, kunt u dit kenbaar maken via de link onderaan deze pagina. Let op: als u bezwaar maakt, kunnen wij geen hulpmiddelen aan u blijven leveren. U dient dan zelf een nieuwe leverancier te zoeken. Bezwaar indienen is mogelijk t/m 31 oktober 2024.

U kunt hier bezwaar maken.