Wat is het onderwerp
Afhalen en bezorgen
-
Afhalen
Afhalen
Terug naar categorieen-
Wanneer kan ik mijn medicijnen (op recept) afhalen?
Als uw medicijn (recept) op voorraad is kan dat vaak dezelfde dag nog. Soms moeten wij uw medicijn bestellen. Dan kunt u meestal de volgende dag afhalen. Lees meer over de afhaalmogelijkheden op de pagina Afhalen.
Receptvrije medicijnen kunt u kopen bij uw BENU apotheek of in de webshop. Als u online bestelt kunt u uw bestelling volgen en eventueel kiezen voor afhalen in de apotheek.
-
Hoe kan ik mijn medicijnen afhalen via de afhaalautomaat?Hiervoor moet u zich eerst aanmelden via het aanmeldformulier van de afhaalautomaat.
-
Kan ik mijn webshop bestelling afhalen in de apotheek?
Ja, dat is op dit moment mogelijk bij een aantal apotheken. Binnenkort kunt u bij alle BENU apotheken een webshop bestelling afhalen.
Hoe werkt het?
Aan het einde van uw BENU Webshop bestelling kunt u kiezen uit: 'thuis bezorgen' of 'gratis afhalen bij de apotheek'. De laatste optie wordt zichtbaar als er een BENU afhaalapotheek binnen een straal van 25 km is.U ontvangt een e-mail zodra uw bestelling klaar ligt bij uw apotheek.
-
Mag iemand anders mijn medicijnen (recept) afhalen?
Medicijnen op recept door iemand laten afhalen mag als u iemand machtigt via het machtigingsformulier.
Receptvrije medicijnen mag iemand anders ophalen met het afhaalbewijs (bijvoorbeeld een bestelling vanuit de webshop met een apotheek als afhaallocatie).
-
Waarom kan ik mijn medische hulpmiddelen niet afhalen bij een BENU Apotheek?Medische hulpmiddelen worden per kwartaal geleverd. Dit zijn meestal meerdere dozen. Voor u daarom handiger dat wij deze discreet bij u thuisbezorgen (uw verzekeraar vergoed dit). Daarnaast hebben onze apotheken meestal niet de ruimte om de grote hoeveelheid hulpmiddelen te bewaren.
-
-
Bezorgen
Bezorgen
Terug naar categorieen-
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?Ja, dat kan. U kunt een ander afleveradres opgeven in Mijn BENU (Hulpmiddelen). Dit adres zal dan van toepassing zijn op de desbetreffende bestelling. Wanneer u permanent uw bestelling op een ander adres wilt ontvangen, dan kunt u de adresgegevens aanpassen.
-
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Op de dag zelf kunt u in Mijn BENU (Hulpmiddelen) zien hoe laat uw bestelling wordt bezorgd. Mocht u onverhoopt niet thuis zijn dan krijgt u in uw brievenbus of per sms informatie over waar uw bestelling is en eventueel wanneer deze weer wordt aangeboden.
Voor bestellingen in de BENU Webshop ontvangt u per e-mail een track & trace code om uw bestelling te volgen.
Ga naar de pagina Bezorgen voor meer informatie over het bezorgen van uw medische hulpmiddelen.
-
Wat als ik niet thuis ben als mijn medicijnpakket wordt afgeleverd?
Vanaf 1 januari 2024 brengen wij een niet thuistarief in rekening wanneer u niet thuis bent bij aflevering door onze bezorger.
Wij merken dat het steeds vaker voorkomt dat klanten niet aanwezig zijn bij de bezorging van hun medicijnen. Om meerdere redenen is dit niet wenselijk; het past niet in onze duurzaamheidsgedachte (we rijden meer onnodige kilometers) en er zit ook veel werk in voor onze apotheekmedewerkers, die de retourzendingen moeten afhandelen. Om deze reden zijn we genoodzaakt om per 1 januari 2024 een niet thuistarief van € 5 in rekening te brengen wanneer u niet thuis bent bij aflevering.
Mocht u onverwacht niet thuis kunnen zijn, geen probleem maar laat het ons dan tijdig weten. Anders zijn we genoodzaakt om de € 5 in rekening te brengen.
U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om uw medicijnen op te halen via de BENU Afhaalautomaat, deze is 24/7 beschikbaar (en wordt door onze klanten gewaardeerd met een 9!). Uiteraard kunt u uw pakket ook afhalen aan de balie van uw eigen BENU Apotheek. Als u gebruik blijft maken van onze bezorgservice, dan gaat u akkoord met het niet thuistarief van € 5 wanneer u niet thuis bent bij aflevering van uw medicijnen.
Aanmelden voor de afhaalautomaat is eenvoudig. Klik hier voor de instructies. Als u de Mijn BENU App gebruikt voor uw medicijnoverzicht, kunt u de afhaalautomaat ook daar als voorkeur instellen.
-
Kunt u mijn medicijnen bezorgen?
Alleen als u niet in de gelegenheid bent om uw medicijnen af te halen is het mogelijk om het thuis te laten bezorgen. Bijvoorbeeld omdat u ziek bent of slecht ter been.
Een andere mogelijkheid is om gebruik te maken van de afhaalautomaat (24u per dag toegang) of een afhaalpunt bij u in de buurt. Op de contactpagina van uw apotheek kunt u zien welke afhaalmogelijkheden er zijn. Of u kunt iemand anders machtigen.
Wilt u dat uw medicijnen altijd thuisbezorgd worden? Dan is de BENU Online Apotheek misschien iets voor u.
-
Moet ik tekenen voor ontvangst?Bij een levering van hulpmiddelen moet u tekenen voor ontvangst. Bij medicijnen en bij bestellingen van de BENU Webshop hoeft dat niet.
-
Brengt BENU verzendkosten in rekening?
Verzending van hulpmiddelen en medicijnen kost geld. Dit wordt door uw zorgverzekeraar vergoed als u een recept heeft. Voor alles wat u niet vergoed krijgt betaalt u zelf de verzendkosten. Bijvoorbeeld voor artikelen uit de BENU Webshop.
Verzendkosten in de BENU Webshop
Bij bestellingen vanaf 30 euro versturen wij uw bestelling gratis. Soms zijn er ook acties waardoor u geen verzendkosten hoeft te betalen bij een lager bedrag. Onder de 30 euro betaalt u € 3,99 aan verzendkosten. Afhalen in de apotheek is gratis. Als uw BENU apotheek deze service heeft dan verschijnt deze bij de te kiezen verzendmethode. -
Bezorgt BENU ook in het buitenland?We bezorgen tot 15 km over de grens. LET OP: dit geldt alleen voor BENU hulpmiddelen; NIET voor BENU apotheken.
-
-
Retourneren
Retourneren
Terug naar categorieen-
Hoe kan ik een bestelling retourneren
Voor retour hulpmiddelen: vul het contactformulier in.
Voor retour medicijnen: breng ze naar uw BENU Apotheek.
Voor retour van webshop artikelen: ga naar retourinformatie van de BENU Webshop.
-
Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen. Wat moet ik doen?Is uw bestelling bij ontvangst beschadigd? Vul dan dit contactformulier in. Vermeld ook het afleveradres en om welke besteldatum het gaat. Wij nemen dan contact op met de transporteur, zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Onze klantenservice neemt zo spoedig mogelijk contact met u op voor de verdere afhandeling.
-