Wat is het onderwerp
Medische hulpmiddelen
-
Bestellen
Bestellen
Terug naar categorieen-
Waarom heb ik een voorschrift of recept nodig?Medische hulpmiddelen worden alleen vergoed door uw zorgverzekeraar als er een voorschrift is van uw behandelend (huis)arts of specialist. Heeft u deze niet, onderzoek dan of u deze kunt krijgen. Neem hiervoor contact op met uw (huis)arts of behandelend arts. Krijgt u deze niet? Dan kunt u op eigen kosten medische hulpmiddelen bestellen in onze BENU Webshop.
-
Wat zijn medische hulpmiddelen
Dit is mogelijk voor incontinentie-, katheter- en diabetesmaterialen.De aanvraag voor stoma-, wond-, compressiematerialen en medische drinkvoeding gaat via uw (huis)arts of behandelend specialist.
Bent u nog niet ingeschreven voor hulpmiddelenzorg bij BENU? Vul dan eerst het online inschrijfformulier in. Op basis van uw antwoorden leveren wij de best passende hulpmiddelen discreet bij u thuis.
-
Kan ik een proefpakket bestellen voor de hulpmiddelen die ik nodig heb?BENU kan helaas geen proefpakketten leveren. Een fabrikant kan dit wel. Als u voor het eerst materiaal bij ons afneemt of ander materiaal gaat gebruiken sturen wij een bestelling voor 2 weken zodat u het materiaal eerst kunt proberen.
-
-
Contact
Contact
Terug naar categorieen-
Wat is het telefoonnummer van Hulpmiddelenzorg bij BENU?
We proberen onze telefonische lijnen snel en toegankelijk te houden voor spoedvragen en voor klanten die geen beschikking hebben over een smartphone of computer. U kunt ons telefonisch bereiken van maandag t/m vrijdag van 08:30-17:00 uur via: 088 – 1800 788 (alleen voor vragen over uw hulpmiddelenzorg).
Bij vragen over uw medicijnen kunt u contact opnemen met uw lokale BENU apotheek.
-
Hoe kan ik een herhaalbestelling krijgen
Maak een Mijn BENU Hulpmiddelen account aan en meld u aan voor de herhaalservice. Zo komt u nooit zonder hulpmiddelen te zitten.
Let op: de herhaalservice is alleen geschikt voor incontinentie-, diabetes en stomamateriaal. Voor hulpmiddelen zoals medische voeding en wond- en compressiezorg zult u contact moeten opnemen met uw behandelend arts.
-
Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen of aanvullen?
Om goede zorg te verlenen is het belangrijk dat wij u snel en makkelijk kunnen bereiken. Zorg daarom dat er een e-mailadres en mobiel telefoonnummer bij ons bekend is waarop u goed bent te bereiken. U kunt uw gegevens aanvullen via dit formulier voor hulpmiddelenzorg.
Soms versturen wij u een e-mail of sms met het verzoek om deze gegevens aan te vullen. Dit doen wij als een of meerdere contactgegevens niet bekend zijn. Dit is geen spam of phishing. Twijfelt u? Controleer of u naar benu.nl wordt doorgeleid. Vertrouwd u het niet? Ga naar benu.nl en zoek via het zoekvenster op: 'contactgegevens aanvullen'. Zo komt u ook op ons beveiligde formulier.
-
-
Hulpmiddelenzorg
Hulpmiddelenzorg
Terug naar categorieen-
Wat zijn medische hulpmiddelenKlik hier voor de uitleg.
-
Kan ik mijn glucosemeter laten checken bij BENUJa dat is mogelijk. Neem contact op met uw BENU apotheker voor een afspraak.
-
Wat als mijn hulpmiddelen niet meer bevallen?
Als u gebruik maakt van de online herhaalservice, beantwoordt u eerst twee evaluatievragen voor wij de herhaalbestelling toesturen. Geef hier aan dat u niet tevreden bent en wij nemen contact met u op. Maakt u geen gebruik van de online herhaalservice? Laat het ons weten via het contactformulier en wij nemen contact met u op voor een oplossing.
-